Díky, že se o novou identitu zajímáš!
Když znáš celý příběh nové identity Sparty, co na ni říkáš?
Sparťanská! Nová identita, kterou se bude od sezony 2021/2022 Sparta prezentovat, posunuje vizuální prezentaci Sparty do 21. století. Ale každý její dílčí prvek vychází z více než stodvacetileté tradice našeho klubu. Identitě dominuje modernizované logo, vlastní typografie a barevné sjednocení. Díky tomu je nová identita Sparty okamžitě rozpoznatelná!
Anatomie nového loga
odkazuje na první
dresy Sparty
symbolizuje Spartu
posledních let
navazuje na
současné logo
je tradiční
trojkombinací Sparty
upomínají 36
ligových titulů
Potřeba modernizace a sjednocení vizuální identity byla nutná a dlouhodobá. V klubu se diskutovala přes pět let a další více než rok a půl trvala její tvorba. Sparta v kompletní nové identitě nastoupí do sezony 2021/2022, ale bude se do ní průběžně transformovat v první polovině roku 2021.
1. důvod:
Sparta je vidět: naše identita bude jednoduše rozpoznatelná pro fanoušky i širokou veřejnost.
Sparta je digitální: jdeme s dobou a reagujeme na všeobecnou digitalizaci mezilidské komunikace.
Sparta je stylová: díky moderní vizuální identitě nabídneme fanouškům atraktivnější a pestřejší merchandising.
2. důvod:
Sparta získává jasnou tvář: má sjednocený styl, formu i pravidla vizuální komunikace.
Sparta je jednotná: ať už bude komunikovaný A-tým, fanouškovské projekty nebo nový partner, vždy bude jasně patrné, že jde o Spartu.
Sparta má své vlastní písmo: vizuálně poznáte Spartu už z titulků – unikátní písmo „Železná” sjednocuje veškerou klubovou komunikaci.
Jména a čísla na dresu, titulky magazínu Sparta do toho, texty na merchi, billboardy i soupisky sparťanů na ledkách před zápasem. To vše bude od sezony 2021/2022 psáno pro Spartu na míru vytvořeným písmem “Železná”. Vlastní písmo má Sparta jako první a tedy jediný klub v ČR.
Jasně definovaná pravidla brand manuálu ACS umožňují prezentovat Spartu prostřednictvím plnobarevného loga s trikolorou i jeho zjednodušenými dvoubarevnými variantami. “Minimalistické” dvoubarevné zpracování loga bude součástí nejen nových produktů merchandisingu Fanshopu, ale skvěle vynikne i na plášti Generali Česká pojišťovna Areny.
Klíčovým prvkem zadání bylo respektovat tradici a historii Sparty, a transformovat sparťanské hodnoty a DNA ACS do moderního designu. Záměrně byla zvolena cesta vizuální evoluce a ne revoluce. Novou identitu po vítězství ve výběrovém řízení realizovala agentura Go4Gold a klíčovým konzultantem projektu byl Alan Záruba, grafický designer a odborný publicista.
Když znáš celý příběh nové identity Sparty, co na ni říkáš?
Práce na změně vizuální identity nám trvaly takřka rok a o samotné proměně jsme uvažovali už pět let.
Zvolili jsme cestu evoluce, inspirovali jsme se tradicí Sparty a jsme rádi, že se ti naše nová identita líbí.
Budeme rádi, když budeš svůj pohled na naši novou identitu sdílet na sítích!
Budeme rádi, když budeš svůj pohled na naši novou identitu sdílet na sítích!
Věříme, že s úspěchy, které s ní Sparta v dalších letech na hřišti zažije, ho přijmeš za své! Byli jsme, jsme a navždy budeme Sparta!
To, že se ti nová identita nelíbí, respektujeme!
Věříme, že s úspěchy, které s ní Sparta v dalších letech na hřišti zažije, ho přijmeš za své! Byli jsme, jsme a navždy budeme Sparta!
To, že se ti nová identita nelíbí, respektujeme!
Věříme, že s úspěchy, které s ní Sparta v dalších letech na hřišti zažije, ho přijmeš za své! Byli jsme, jsme a navždy budeme Sparta!
Věříme, že s úspěchy, které s ní Sparta v dalších letech na hřišti zažije, ho přijmeš za své! Byli jsme, jsme a navždy budeme Sparta!
...proti dosavadní vizuální identitě mi ta nová přijde
Modernizujeme a sjednocujeme vizuální identitu.
Naše identita bude srozumitelná a rozpoznatelná pro fanoušky i širokou veřejnost. Jdeme také s dobou - nová identita a logo odpovídají digitalizaci komunikace. V neposlední řadě nabídneme díky moderní vizuální identitě fanouškům atraktivnější a pestřejší merchandising.
Sjednotíme styl, formu i pravidla vizuální komunikace. Ať už budeme komunikovat A-tým, fanouškovské projekty nebo nového partnera, vždy bude jasně patrné, že jde o Spartu. A vizuálně poznáte Spartu už z titulků – unikátní písmo „Železná” sjednotí veškerou klubovou komunikaci.
Například jako před časem představil Juventus.
Modernizujeme a sjednocujeme vizuální identitu.
Naše identita bude srozumitelná a rozpoznatelná pro fanoušky i širokou veřejnost. Jdeme také s dobou - nová identita a logo odpovídají digitalizaci komunikace. V neposlední řadě nabídneme díky moderní vizuální identitě fanouškům atraktivnější a pestřejší merchandising.
Sjednotíme styl, formu i pravidla vizuální komunikace. Ať už budeme komunikovat A-tým, fanouškovské projekty nebo nového partnera, vždy bude jasně patrné, že jde o Spartu. A vizuálně poznáte Spartu už z titulků – unikátní písmo „Železná” sjednotí veškerou klubovou komunikaci.
Než budeme pokračovat dále, řekni nám komu fandíš?
V poslední době změnilo identitu mnoho fotbalových klubů na celém světě, třeba i tvůj. Chceš znát důvody změny?
Modernizujeme kompletní vizuální identitu klubu, nejde jen o logo. Chceme působit moderně, jednoduše a zároveň s úctou přistupovat ke sparťanské historii.
Od nové sezony. Představujeme vám ho už teď, abychom mohli začít pracovat na nových dresech, suvenýrech pro fanshop i identitě stadionu. To chce svůj čas, proto budeme ještě do konce sezony používat končící logo.
Rudá barva stále zůstává ikonickou barvou Sparty a v nové vizuální identitě si zachovává dominantní postavení, pochopitelně včetně rudého domácího dresu. Při přípravě nového loga jsme však vycházeli z historie a to rovnou té nejstarší, kdy Sparta oblékala černé dresy s bílým eS. Nicméně v některých použitích může díky zjednodušení loga nastat situace, kdy bude logo naopak celé rudé.
Odhalení nového dresu je naplánováno na začátek nové sezóny.
Agenturu jsme vybrali ve výběrovém řízení, kterému předcházela dlouhá odborná interní diskuse. Oslovili jsme špičkové firmy v oboru, vybírali jsme nakonec ze tří konceptů. Vítězný návrh podle nás nejvíc odpovídá Spartě! Však ho také sestavili sparťani z agentury Go4Gold.
Sparta samozřejmě dál bude hrát v rudém! Na startu příští sezony nicméně představíme nové domácí i venkovní sady dresů, máte se tedy na co těšit!
Hlavní činností AC Sparta Praha samozřejmě byl, je a vždy bude samotný fotbal. Jsme ale přesvědčeni, že důležitou součástí každého velkého sportovního klubu je i moderní prezentace mimo hřiště. Přejeme si, aby se s novou identitou (i když třeba časem) ztotožnila většina fanoušků. A to je taky velký cíl. Stejně velký, jako jsou naše sportovní ambice.